فدرال ریزرو در کنترل تورم ناکام است/ روزهای سخت در انتظار طلا!

«پیتر شیف» اقتصاددان مطرح آمریکایی به مردم این کشور هشدار داد فریب آمارها رسانه ها در مورد کاهش تورم را نخورند زیرا شواهد حکایت از ناکامی سیاست های اقتصادی فدرال ریزرو دارد.

به گزارش تحریریه، تحلیلگر مالی برجسته «پیتر شیف» که به دلیل نفرت شدیدش از بیت کوین و پیش بینی ها از روندهای اقتصادی شهرت دارد به تازگی به ارزیابی وضعیت کنونی و آتی تورم در آمریکا پرداخته است. اگر پیش بینی پیتر شیف درباره افزایش مجدد تورم درست باشد به معنای شدت بیشتر سیاست انقباضی توسط فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره است که باعث می شود قیمت طلا کاهش یابد و یا حداقل روند افزایشی خود را شروع نکند.

این اقتصاددان با بررسی سیاست ها و داده های اخیر تورمی ایالات متحده تردیدهای جدی را در مورد کارآمدی تلاش های فدرال رزرو برای مهار افزایش قیمت ها مطرح کرده است. وی در چند روز گذشته در دو توئیت دیدگاه های خود را چنین بیان کرد:

«با افزایش قیمت نفت به بالای ۸۴ دلار، جیم کرامر از CNBC در مورد خطر کاهش شدید تورم هشدار داد. به گفته وی، اگر شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) طی ۳ سال ۲۰ درصد افزایش یابد و سپس ۱ درصد پس از آن کاهش یابد، این کاهش جزئی تهدیدی است که فدرال رزرو را ملزم می کند تا برای نجات اقتصاد از کاهش تورم اقدام کند.»

او در پیام دوم خود نیز آورده است «روایت رسانه های مالی را باور نکنید که می گویند افزایش ۳.۲ درصدی شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ماه جولای، با هسته سالانه ۴.۷ درصد، به این معنی است که فدرال رزرو در جنگ خود علیه تورم پیروز شده است. این هسته در حال کاهش است و با افزایش قیمت نفت به شدت افزایش می یابد. فدرال رزرو ناکام بوده است.»

فدرال ریزرو در کنترل تورم ناکام است/ روزهای سخت در انتظار طلا!

یکی از تحلیلگران تارنمای « Bitcoinist» در بررسی دیدگاه های شیف آورده است که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)، یک داده بااهمیت است که از سوی اقتصاددانان به دقت دنبال می شود. این شاخص در ماه جولای ۰.۲ درصد افزایش یافت که به نرخ تورم تجمعی ۳.۲ درصدی منجر شد. این رقم اندکی کمتر از تورم پیش بینی شده ۳.۳ درصد بوده است.

شیف که به‌خاطر مواضع ضد ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، ادعا دارد که تلاش‌های سخت بانک مرکزی ایالات متحده ممکن است در برابر فشارهای تورمی فزاینده دچار تزلزل شود.

وی روایت غالب رسانه‌های مالی را مورد تردید قرار می‌دهد و مدعی شده که ارقام تورم گزارش‌شده اخیر منعکس‌کننده نتیجه توام با پیروزی فدرال رزرو در مبارزه مداومش علیه افزایش قیمت‌ها نیست.

دیدگاه های شیف نشان می‌دهند برخلاف آنچه که به نظر می‌رسد، زمانی که نرخ تورم اصلی در آستانه رسیدن به پایین‌ترین نقطه خود است، رقم تورم اصلی برای افزایشی آماده می شود که به طور عمده از افزایش قیمت نفت ناشی می شود.

شیف مدعی است که وضعیت قابل کنترل نیست و ناتوانی فدرال رزرو برای مهار فشارهای تورمی از قبل آشکار شده بود.

پایان/

۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 26940

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =